مستر ویزا

اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

آن دسته از اتباع غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند یک فعالیت تجاری و کارآفرینی نوآورانه را با علاقه اقتصادی و یا با هدف کمک به اقتصاد اسپانیا ایجاد نمایند می‌توانند برای اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی درخواست دهند. همه متقاضیانی که خارج از کشور هستند باید درخواست اقامت ۱ ساله دهند و آن فردی که به هر دلیلی و به هر هدفی در داخل کشور اسپانیا سکونت دارد یعنی دارای یک اجازه اقامت است باید برای اجازه اقامت کار آفرینی درخواست اجازه اقامت ۲ ساله بدهد.

ملزومات عمومی اخذ اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

– به صورت منظم در اسپانیا حضور داشته باشد.
– بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
– هیچ گونه سابقه کیفری چه در اسپانیا و چه در کشورهایی که در ۵ سال گذشته در آنها اقامت داشته است نداشته باشد.
– به هشدارهای ورود به فضای سرزمینی کشورهایی که اسپانیا با آنها توافقنامه در این زمینه امضا کرده است توجه نماید.
– قرارداد بیمه دولتی و خصوصی با یک شرکت بیمه‌ای مجاز به فعالیت در اسپانیا داشته باشد.
– منابع مالی کافی برای تامین هزینه‌های خود و خانواده خود را در طول اقامت در اسپانیا داشته باشد.
– همه هزینه‌های دولتی اخذ ویزا یا مجوز اقامت را پرداخت کرده باشد و اسناد مربوط به آن موجود باشند تا به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهد.
– همسر یا شریک زندگی فرد و یا حتی هر کودک زیر ۱۸ سال و یا افرادی که تحت تکفل فرد قرار دارند و در سن قانونی ۱۸ سال هستند اما نمی‌توانند به تنهایی تامین هزینه کنند و خانواده خود را تشکیل نداده‌اند و یا حتی والدین (پدر یا مادر) فرد متقاضی اقامت می‌توانند تقاضای مشترک اقامت کارآفرینی بدهند و یا به طور همزمان و یا پی‌درپی برای دریافت مجوز ویزا درخواست کنند.

نحوه درخواست اقامت دائم

یک سند یا اجازه اقامت طولانی مدت یا دائم به متقاضی این امکان را می‌دهد که بدون داشتن پیش شرط دیگری در اسپانیا زندگی کند و همانند یک شهروند اسپانیایی مجاز به زندگی نامحدود و دائمی در اسپانیا شود. روند اخذ تابعیت فرآیند متفاوتی است و اخذ اقامت دائم شرایط خاص و اساسی دارد:
– به مدت ۵ سال در این کشور زندگی کنید این یک شرط اجباری برای همه کسانی است که تمایل به دریافت اقامت در اسپانیا دارند.
– درآمد و هزینه کافی برای تامین هزینه‌های زندگی را داشته باشید. متقاضی باید در هنگام درخواست اقامت دائم در اسپانیا اثبات کند که توانایی تامین تمامی هزینه‌های زندگی از نظر حقوقی و دستمزد و درآمد بازنشستگی یا درآمد ثابت دیگر را دارد.
– بیمه شود. متقاضی خارجی باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشد و مدارک آن را ارائه دهد.
– درخواست اقامت دائم را ارائه دهد. در صورت تحقق کلیه شرایط فوق فرد باید درخواست خود را در دفتر امور خارجه ثبت رسمی کند.

اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

نحوه اخذ اقامت اسپانیا توسط شهروندان عضو اتحادیه اروپا

از سال ۲۰۰۷ تمامی شهروندان عضو اتحادیه اروپا دیگر نیاز به دریافت کارت اقامت اتحادیه اروپا ندارند زیرا این کارت با سند اقامت جایگزین شده است اما اگر قبلا کارت اقامت اتحادیه اروپا را دریافت کرده باشند لازم نیست تا زمان انقضای کارت دوباره ثبت نام کنند.

طبق قوانین کشور اسپانیا همه افراد در سه ماهه اول ورود خود به خاک این کشور باید در سامانه مرکزی اتباع خارجی ثبت نام کنند و گواهی موقت و ملیت خود را که شامل یک شماره شناسایی مالیاتی NIE (که شامل نام، آدرس فرد و هم چنین تغییرات صورت گرفته در وضعیت ازدواج و طلاق فرد است) رادریافت کند و تغییرات لازم را در صورت وجود اعمال نماید.

کارت اقامت اسپانیا

هنگامی که یک شهروند خارجی به اسپانیا نقل مکان می‌کند می‌تواند برای دریافت کارت اقامت اسپانیا اقدام کند که در مرحله اول باید مدارک زیر را ارائه دهد:
– شماره شناسایی مالیاتی NIE
– بیمه درمانی
– مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه صدور کارت اقامت
– همچنین متقاضی لازم است که فرم درخواست کارت اقامت، اثبات درآمد تامین حداقل هزینه‌های زندگی و گذراندن روزی در اسپانیا به همراه دو قطعه عکس به اندازه گذرنامه و مدارک توضیح داده شده در بالا را نیز ارائه دهد.

الزامات اختصاصی مورد نیاز برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

– فعالیت تجاری و کارآفرینی مدنظر متقاضی باید توسط یک گزارش از اداره اقتصاد و بازرگانی اسپانیا در خارج یا داخل کشور و یا توسط اداره کل تجارت و سرمایه گذاری بین المللی در اسپانیا درخواست رسمی و نیازمندی دولتی داشته باشد و نوعی علاقه اقتصادی ویژه برای اسپانیا ایجاد نماید.
– ارزیابی دولتی و درخواست باعث ایجاد اولویت و توجه ویژه اقتصادی برای ایجاد مشاغل در اسپانیا خواهد شد که برای شروع به مشخصات حرفه‌ای متقاضی، طرح تجاری و ارزش افزوده تجارت و اقتصاد اسپانیا، نوآوری و فرصت‌های سرمایه گذاری نیز نیاز است.
– اتباع غیر اتحادیه اروپا که تمایل دارند اجازه اقامت اسپانیا بگیرند و برای این کار شرکت احداث می‌کنند اما صلاحیت دریافت اجازه اقامت کار آفرینی را ندارند باید به عنوان کارگر اجازه اقامت موقت و اجازه کار بگیرند یا کارگر خود اشتغال بشوند.

اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

روند دریافت ویزای کارآفرینی

بسته به اینکه متقاضی در خارج از کشور باشد و یا در داخل باشد دو گزینه پیش روی او وجود دارد:

۱- متقاضیانی که در خارج از کشور هستند باید برای ویزای اقامت ۱ساله اقدام نمایند؛ درخواست یک گزارش مطلوب تجاری در مورد نوع فعالیت تجاری و اقتصادی.
قبل از اقدام به ارائه درخواست ویزای کارآفرینی به کنسولگری؛ گزارش مطلبی در مورد فعالیت‌های تجاری و کارآفرینی (که در اسپانیا انجام می‌شود) تهیه و ارائه شود.
درکجا؟ در دفتر تجاری و اقتصادی سفارت اسپانیا در کشور محل اقامت متقاضی در کنسولگری اسپانیا.

۲- متقاضیانی که به طور قانونی در اسپانیا حضور دارند یعنی دارای یک اجازه اقامت هستند باید برای اجازه اقامت کار آفرینی درخواست اجازه اقامت ۲ ساله بدهند.
– درخواست می‌تواند توسط یک نماینده واسطه ارسال شود.
– درخواست باید به صورت آنلاین از طریق سایت الکترونیک استخدام و مهاجرت و اداره تامین اجتماعی ثبت شود.
– همه اسناد درخواستی باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند.

درخواست کارت اقامت برای خارجی‌ها

درکجا؟ در نزدیکترین ایستگاه کلانتری پلیس.
فرایند توسط دارنده مجوز اقامت به صورت حضوری انجام می‌شود.

مدارک موردنیاز:
– گذرنامه
– کپی مجوزاقامت
– ۳ قطعه عکس به همراه مدارک پرداخت هزینه‌های اخذ اقامت.

نحوه تمدید مجوز اقامت کارآفرینی
تمدید مجوز اقامت برای ۶۰ روز تقدیمی قبل از انقضای اجازه اقامت یا ظرف ۹۰ روز پس از آن اعمال می‌شود که لازم است قبل از اقدام برای تمدید مجوز اقامت کارافرینی گزارشی در مورد انطباق با برنامه تجاری اولیه توسط اداره کل تجارت و سرمایه گذاری اسپانیا صادر شود.

منبع: invest in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ