مستر ویزا

اقامت اوکراین و انواع ویزای اوکراین

انواع ویزای اوکراین

اوکراین یکی از کشورهایی است که به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی زیاد، هزینه‌های پایین تحصیل و هزینه‌های کم زندگی مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. ویزای اوکراین شامل ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای کاری، ویزای شخصی، ویزای تحصیلی و ویزای ترانزیتی می‌شود که همه آنها در سه دسته اصلی و کلی جای می‌گیرند:
ویزاهای ترانزیتی (چند روزه)
ویزاهای کوتاه مدت (یک ماهه و سه ماهه)
ویزاهای بلند مدت (شش ماهه و یکساله)
برای صدور ویزا هر شخص باید مدارکی را تهیه و مراحلی را طی نماید.

مراحل دریافت ویزای اوکراین

بعد از تحویل مدارک به ویزا سنتر اوکراین و پرداخت وجه مربوطه ویزا سنتر به شما وقت می‌دهد. مصاحبه به صورت حضوری و یا آنلاین بعد از تقریباً دو هفته در صورت تایید مدارک سفارت اوکراین ویزا برای شما صادر خواهد شد. در نهایت پاسپورت و ویزای شما به آدرس اعلام شده در فرم ارسال می‌گردد. در صورتی که سفارت تصمیم به عدم صدور ویزا برای شخص درخواست کننده بگیرد، این موضوع به صورت کتبی طی نامه‌ای به شخص اعلام می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اوکراین

گذرنامه معتبر (که حداقل ۶ ماه تاریخ داشته باشد)
دو قطعه عکس سایز ۴ * ۳ جدید
درخواست و تنظیم فرم ویزا و آماده شدن آن به شکل صحیح
پرداخت هزینه دلاری کنسولی به سفارت اوکراین
پرداخت هزینه یورویی به ویزا سنتر در زمان تحویل مدارک
گرفتن نامه تمکن مالی به انگلیسی و با حداقل مانده ۴۰۰۰ دلار

مدارکی که هدف فرد خارجی را نشان دهد یا شخص فاضل تابعیت از سفر و اقامت در اوکراین است مثل:
دعوت نامه معتبر و قانونی، مدارک شخص دعوت کننده، رزرو بلیط رفت و برگشت، هتل رزرو و پزشکی.
شرایط ویزای اوکراین

ویزا سنتر کجاست؟

اما ویزا سنتر کجاست؟ با سفارت چه تفاوتی دارد و دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟
از سال ۲۰۰۱ شرکت خصوصی وی اف اس گلوبال فعالیت خود را با جمع کردن مدارک و ارائه خدمات بیومتریک در جهت پیشبرد خدمات کنسولی آغاز کرد.
این شرکت خدمات واسط به ۵۹ کشور را اماده می‌کند که اوکراین یکی دیگر از آن‌هاست در واقع اگر شما می‌خواهید ویزای اوکراین را بگیرید، لازم است برای انجام امور مربوط و تشکیل پرونده به این مرکز مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که ویزا سنتر هیج دخالتی در مورد تصمیم گیری در صدور یا رد کردن ویزا ندارد. در حقیقت آن نقش یا تاثیری در نتیجه درخواست ویزا نخواهد داشت.

در حال حاضر ویزا سنتر اوکراین در میدان هروی و در طبقه چهارم مرکز تجارت سنتر قرار گرفته است.

روزهای کاری ویزا سنتر اوکراین یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر است.

روش‌های اخذ اقامت اوکراین

اقامت اوکراین به مانند سایر کشورها تابع قوانین و شرایط خاصی است. جالب است بدانید اخذ اقامت اوکراین از هر طریقی دارای محدودیت سنی نمی‌باشد و شما در هر سن و سالی که باشید به اوکراین انتقال می‌یابید. شرایط عمومی برای گرفتن اقامت اوکراین که برای تمام کشورها نیز مورد نیاز است داشتن سلامت جسمی و سلامت پزشکی و همچنین داشتن گواهی عدم سوء پیشینه است.

راه اول اقامت اوکراین
راه اول برای دریافت اخذ اقامت در اوکراین از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه‌ای که جهت ثبت شرکت در اوکراین مورد نیاز است صد هزار دلار در ابتدای کار می‌باشد و نیاز است که این مبلغ به این حساب شرکت واریز شود.

راه دوم اقامت اوکراین
روش دوم اقامت اوکراین از طریق تولد است. این روش جزء مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد. اوکراین کشوری تابع حق خاک است و فرزندی که در این کشور به دنیا بیاید می‌تواند پاسپورت اوکراین را داشته باشد و به تبع آن پدر و مادر و بقیه فرزندان احتمالی، نیز اقامت دائم اوکراین را خواهند گرفت.

راه سوم اقامت اوکراین
راه بعدی اقامت اوکراین از طریق ازدواج است. شخصی که با یک تبعه اوکراینی ازدواج می‌کند اقامت دائم این کشور را پس از سه ماه دریافت می‌کند و بعد از آن می‌تواند درخواست پاسپورت دهد.

راه چهارم اقامت اوکراین
یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت اوکراین از طریق حضانت است. در اوکراین یک فرد خارجی مورد قبول با قبول حضانت مالی یا معنوی یک اوکراینی مستحق است که در دادگاه اوکراین، نیازمند بودن او مشخص شود، بنابراین اقامت اوکراین را می‌توانید انجام دهید.

راه پنجم اقامت اوکراین
اگر تمایل داشته باشید می‌توانید اقامت موقت اوکراین را از طریق تحصیل یا کار بدست آورید. مجوز کار با اعتبار یک ساله تا سه ساله با توجه به شرایط استخدام مربوط و برای سمتی ویژه در یک شرکت صادر می‌شود و هر ساله نیز این اقامت قابل تمدید است. اقامت موقت تحصیلی نیز با ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های اوکراین امکان پذیر است تا پایان تحصیلات شما در این کشور هر ساله تمدید شود.

انواع ویزای اوکراین

مزایای اقامت و ویزای اوکراین

مهاجرت به اوکراین و گرفتن اقامت دائم اوکراین در سال‌های اخیر به دنبال درخواست رسمی این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن با استقبال زیادی همراه است. به همین دلیل وکلای مهاجرتی این کشور با استفاده از بندهای قانونی اقدام به گرفتن اقامت دائم اوکراین می‌کنند. گرفتن اقامت اوکراین مزیت‌هایی دارد که به صورت کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بدون نیاز به ویزا می‌توانید به دفعات به اوکراین سفر کنید و به صورت نامحدود در این کشور اقامت داشته باشید.
اجازه کار و فعالیت اقتصادی رسمی در اوکراین بلا مانع است.
می‌توانید حساب بانکی باز کنید، ویزا کارت و مستر کارت دریافت کنید و برای انتقال پول بین المللی مشکلی نداشته باشید و از تسهیلات بانکی کشور استفاده کنید.
از خدمات درمانی و اجتماعی در اوکراین به رایگان استفاده کنید.
در مدرسه‌ها یا دانشگاه‌های اوکراین به صورت رایگان تحصیل کنید.
به راحتی می‌توانید ویزای اروپا و کانادا را استفاده کنید.

اخذ اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اوکراین یکی از راه‌های گرفتن اقامت دائم و مهاجرت به اوکراین است. بعد از چند سال تنش‌های سیاسی با روسیه، اوکراین از نیمه اول سال ۲۰۱۷ ثبات و رشد اقتصادی خود را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۸ با رشد ۳.۲ درصدی و دو برابر بیشتر از آن در سال ۲۰۱۹ جذب سرمایه خارجی نشان داد که در گروه کشورهایی قرار داده شده است که برای سرمایه گذاران بسیار جذاب هستند.

روش سرمایه گذاری در اوکراین که باعث گرفتن کارت اقامت در این کشور می‌شود، به این نحو است که یک فرد خارجی حداقل یکصد هزار دلار آمریکا وارد سیستم بانکی و اقتصادی اوکراین می‌کند.

مراحل اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری
مراحلی که برای گرفتن کارت اقامت دائم باید بررسی شود:
ثبت شرکت در اوکراین
گرفتن شناسه مالیاتی اوکراین
وارد کردن ۱۰۰ هزار دلار از حساب شخصی خود به حساب بانکی شرکت از طریق سیستم بانکی
گرفتن گواهی از بانک اوکراین جهت داشتن موجودی حساب
فراهم کردن پرونده و مدارک لازم توسط وکیل
ارسال درخواست برای دریافت مجوز مهاجرت و اقامت دائم به اداره مهاجرت کشور.

بعد از گرفتن اقامت دائم برای خودتان می‌توانید برای بقیه افراد خانواده نیز درخواست کنید و اقامت دائم را به اداره مهاجرت بدهید.

اگر قصد سرمایه گذاری در اوکراین از طریق خرید ملک و آپارتمان را دارید باید این خرید را از طریق شرکت ثبت نام کرده و پول واریز شده به حساب شرکت انجام دهید و بدون شک انجام دادن آن، نیاز به رعایت ظرافت‌های حقوقی و قانونی مهمی دارد.

هزینه‌های ویزای اوکراین

اخذ اقامت اوکراین از طریق تولد فرزند‌

‌برای اشخاص که انتخاب کشور برای تولد فرزند خود را داشته باشند، این کار می‌تواند بهترین قدم برای آینده فرزندشان باشد.
از جمله مهمترین و بهترین کشورهایی که در حال حاضر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است کشور اوکراین است، زیرا برای اقامت از اصل قانون خاک تبعیت می‌کند و این قانون باعث شده است که اخذ اقامت در این کشور به سادگی انجام بپذیرد. با تولد فرزند شما در خاک اوکراین فرزندتان پاسپورت اوکراینی خواهد داشت و با داشتن پاسپورت دوم می‌تواند بدون ویزا به کشورهای مختلف سفر کند.

جالب است بدانید که با تولد یک فرزند در خاک اوکراین مسیر برای اقامت زوجین و فرزندان احتمالی دیگر هموار خواهد شد و پدر و مادر و سایر اعضای خانواده هم می‌توانند اقامت اوکراین را پیدا کنند. اگر به دنبال بهترین گزینه برای تولد فرزند خود هستید، این کشور در اولویت است.

اخذ اقامت و ویزای اوکراین از طریق ازدواج و حضانت

یکی از راه‌های گرفتن اقامت در اوکراین، ازدواج با افراد مقیم یا تبعه آن کشور است. برای اخذ اقامت از طریق ازدواج دو گزینه وجود دارد ازدواج با مقیم خارجی که در حقیقت اوکراینی نیستند ولی کارت اقامت دائم اوکراین را دارند و یا ازدواج با شهروند اوکراینی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در پروسه ازدواج با مقیم خارجی، شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی اقامت دائم خود را انجام دهید و برای گرفتن پاسپورت لازم است ۵ سال در اوکراین زندگی کنید و هر سال بیشتر از ۹۰ روز از اوکراین خارج نشوید.

سرپرستی
روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید اقامت دائم اوکراین را داشته باشید اخذ اقامت از طریق سرپرستی افراد سالمند، معلم و یا کودکان بدون سرپرست است.
در این روش از طریق گرفتن رای دادگاه و ارائه آن به اداره مهاجرت برای اخذ اقامت می‌توانید اقدام کنید.
توجه داشته باشید این بدین معنا نمی‌باشد که شما باید مادام العمر هزینه زندگی شخص را پرداخت نمایید در حقیقت این هزینه فقط یکبار و در اولین پیشنهاد اخذ اقامت پرداخت می‌شود. بدیهی است این راه ظرافت و پیچ و خم قانونی دارد که توسط وکیل ماهر قابل حل است.

مزایای ویزای اوکراین

اخذ اقامت و ویزای اوکراین از طریق کار

برای اخذ اقامت اوکراین راه‌های مختلفی وجود دارد، یکی از این راه‌ها، ویزای کار اوکراین می‌باشد.دکسانی که قصد مهاجرت به اوکراین را دارند باید این موضوع را بدانند که بازار کار این کشور کاملاً متناسب با توانایی و نوع کسب و کار می‌باشد.

کار در یک شرکت اوکراینی یک پیشنهاد مطمئن برای افراد خارجی است و باعث اقامت موقت در اوکراین برای فرد می‌شود. مجوز کار با اعتبار یک ساله تا سه ساله باتوجه به شرایط قرارداد استخدام مربوطه و برای سمتی ویژه در یک شرکت صادر می شود و هر ساله قابل تمدید است.

همانطور که بیان شد متقاضیان می‌توانند از طریق مهاجرت شغلی در این کشور اقامت دریافت کنند. پس از گذشت مدت زمان مربوطه، پرداخت مالیات و رعایت قوانین هم فرد می‌تواند اقامت دائم کشور اوکراین را برای خود و سایر اعضا خانواده خود دریافت کند.

الحاق به خانواده در اقامت اوکراین
در اکثر کشورها اعضای خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضیان شغل در اوکراین به محض کسب اقامت در اوکراین می‌توانند همسر و فرزندان خود را در کنار خود به عنوان همراه داشته باشند. باید در نظر داشته باشیم که اگر شخصی اقامت خود را از طریق کار در این کشور به دست می‌آورد و قصد الحاق به خانواده رانیز دارد باید ثابت کند که قادر به پرداخت هزینه زندگی خانواده خود می‌باشد.

برای کار در اوکراین استفاده از انواع توافق نامه‌ها وجود دارد که متقاضیان با توجه به شرایط و خواسته‌های کارفرما اگر مناسب باشد آن را انتخاب می‌کنند. ساعت کاری در کشور اوکراین توافقی بین فرد و کارفرماست ولی به صورت کلی ساعت کاری در طول هفته در کشور اوکراین ۴۰ ساعت در نظر گرفته شده است.

تحصیل در اوکراین

اوکراین بیش از ۸۰۰ موسسه آموزش عالی دارد که در بیشتر شهرهای بزرگ این کشور مانند کیف، لویو و اودسا قرار گرفته است. این دانشگاه‌ها به نسبت سایر کشورها، در اروپا و در سراسر جهان، از شهریه کمتری برخوردارند. در عین حال که هزینه زندگی در اوکراین نسبت به سایر کشورهای اروپایی در سطح پایین‌تری قرار گرفته است.

سالهاست که تحصیل در اوکراین مورد توجه نسل جوان ایرانی قرار گرفته است و از اوایل دهه هشتاد سالانه تعداد زیادی دانشجو برای تحصیل به اوکراین سفر می‌کنند.

دانشگاه معتبر اوکراین بسیار زیاد است و تعداد زیادی از آنها مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. رشته‌های تحصیلی مختلف دانشگاه‌های اوکراین بسیار بالا هستند و رشته‌هایی مانند مکانیک، برق، معماری، پزشکی، مدیریت، حقوق و … در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

کارشناسی
دریافت مدرک کارشناسی در دانشگاه‌های اوکراین به طور معمول چهار سال طول می‌کشد و دوره کارشناسی ارشد ۲ سال و دوره دکتر ۳ تا ۴ سال می‌باشد.

آموزش در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی، روسی و اوکراینی، می‌باشد.

جالب است که اوکراین توابع قوانین بولونیاست. بر اساس این طرح امکان جابه جایی محققان و اساتید اروپایی و دانشجویان وجود دارد و شما دغدغه‌ای برای تطبیق مدارک در این کشورها ندارید. در همین سیستم سوابق تحصیلی دانشجویان ذخیره می‌شود و در صورتی که بخواهند در سایر کشورهای اروپایی مشغول ادامه تحصیل شوند این کار امکان پذیر می‌باشد.

مدارک ویزای اوکراین

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین
پاسپورت با اعتبار بیشتر از ۶ ماه
شناسنامه
برگه سلامت
بیمه مسافرتی
آزمایش هپاتیت
تمکن مالی
آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات

فرم‌های مربوط به پذیرش دانشجویی
ویزای دانشجویی در واقعیت به اندازه ۲ ترم تحصیلی و یا یک سال تحصیلی صادر می‌شود و از زمانی که دانشجو به او کراین دعوت می‌شود کارت اقامت یک سال دانشجویی برایش صادر می‌گردد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اوکراین وجود دارد ولی مدارکی مثل تافل و ایلتس نیاز نیست. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از سایر زبان‌هاست.

اما قبل از ورود به دانشگاه امتحان تعیین سطح انجام می‌شود تا سطح زبان دانشجو مشخص شود. اگر دانشجو آزمون را قبول شود نیازی به گذراندن دوره پادفک نیست، در غیر اینصورت باید دوره پادفک را حتما بگذراند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر در آزمون ورودی نیز قبول شدید دوره پادفک به زبانی اوکراینی را رها نکنید تا اگر خواستید در آینده اقامت داشته باشید وشغل و زندگی داشته باشید به مشکلی برنخورید.

برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین باید از دانشگاه مورد نظر برگه پذیرش یا همان دعوت نامه تحصیلی را به همراه سایر مدارک به سفارت ارسال کنید.

ویزای اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین

هزینه زندگی هرکس به سبک و سلایق زندگی آن فرد بستگی دارد اما اصلی‌ترین هزینه‌های متوسط ​​یک شخص در اوکراین بدین شرح است.
اولین مورد مهم در زندگی هر شخص محل زندگی اوست، پس با قیمت اجاره خانه شروع می‌شود.
اجاره یک خانه تک خوابه با شرایط نرمال و خوب در منطقه خوب از شهر کیف حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار است و در شهرهای کوچکتر این قیمت به ۲۵۰ تا ۴۰۰ کاهش پیدا می‌کند.
هزینه خرید خوراکی و مواد غذایی با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کنید بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر خواهد بود.

قهوه
اگر عاشق قهوه هستید و برای شما مهم است که هزینه آن چقدر است، بدانید که هزینه یک فنجان قهوه چیزی در حدود ۱ تا ۱.۵ دلار است و قیمت آن با توجه به کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

هزینه یک پرس غذای ۲ نفره در رستوران‌های اوکراینی در کمترین حالت ۱۰ دلار می‌باشد.

هزینه حمل و نقل عمومی مثل تراموای، ترالیبوس، ماشروتکا و مترو ممکن است حدود ۳۰ تا ۴۰ سنت باشد.

هزینه‌های آرایشی و خدمات زیبایی در اوکراین از ۴ دلار به بالاست و البته مثل ایران بستگی به لوکیشن آرایشگاه دارد و همچنین به کسی که خدمات را ارائه می‌دهد.

در بیشتر موارد کسانی که در این زمینه تازه کار هستند همان خدمات را با قیمت کمتر از ۴ دلار نیز انجام می‌دهند.
برگه پذیرش از دانشگاه مربوطه
ترجمه مدارک به زبان انگلیسی
نامه ورود به اوکراین از دانشگاه به مرزبانی

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ