مستر ویزا

انواع اصلی ویزا جهت اخذ اقامت دائم در اسپانیا

اخذ اقامت دائم در اسپانیا

همه افراد می‌توانند پس از اقامت قانونی در این کشور برای مدت ۵ سال بدون وقفه اقامت دائم بگیرند وقتی آنها این شرط را رعایت کنند پس از گذشت پنج سال تمام سکونت در اسپانیا می‌توانند درخواست اخذ اقامت دائم دهند و سپس حق زندگی در این کشور را کسب کنند. همچنین افراد می‌توانند برای مهاجرت به اسپانیا و گرفتن اقامت دائم از شرکت‌های کارگزاری (که در این امر تخصص و مهارت کافی را دارند) کمک بگیرند و در امور حقوقی خود به آنها اعتماد کنند.

انواع اجازه اقامت در اسپانیا

شهروندان خارجی که قصد دارند به کشور اسپانیا مهاجرت کنند چندین گزینه برای دریافت اقامت پیش رو دارند که این گزینه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:
– اقامت کوتاه مدت
– اقامت طولانی مدت یا بلند مدت
– اقامت دائم

بسته به نوع ویزا در ابتدا میتوان اقامت دائم را تدریجاً دریافت کرد بدین صورت یک شهروند خارجی مهاجر باید درخواست اجازه اقامت موقت یا بلند مدت بدهد که بر اساس آن می‌تواند اقامت دائم اسپانیا را کسب کند و قدم بعدی که تابعیت اسپانیایی است را دریافت کند.

انواع ویزا و کسب اقامت دائم در اسپانیا

اسپانیا یکی از سهل الوصول‌ترین و خوش آمدترین کشورهای اروپایی کسب اقامت است و کشوری است که با عنوان عضوی از اتحادیه اروپا امکانات ویژه‌ای را به شهروندان سایر کشورهای اروپایی ارائه می‌کند. شهروندان اتحادیه اروپا هنگام انتقال به اسپانیا نیازی به ویزا ندارند و فقط لازم است در دفتر پلیس محلی در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنند. از طرف دیگر شهروندان غیر اتحادیه اروپا لازم است تشریفات مختلفی را دریافت کنند که به آنها اجازه کسب اقامت موقت را می‌دهد و سپس اقامت دائم بگیرند.

اخذ اقامت دائم در اسپانیا

انواع اصلی ویزا جهت اخذ اقامت دائم در اسپانیا

ویزای کار: یکی از ایمن‌ترین راه‌های اخذ اقامت دائم است.
ویزای دانشجویی: به دانشجویان خارجی ابتدا به صورت موقت و سپس به طور دائم اعطا می‌گردد.
ویزای بدون سرمایه گذاری سودآور: به خارجیانی تعلق می‌گیرد که تمایل به بازنشستگی در اسپانیا دارند، البته به شرطی که از نظر مالی توانایی کافی برای تامین هزینه زندگی داشته باشند.
ویزای سرمایه گذاری: به کارآفرینان خارجی و افراد خاص خواهان مهاجرت به اسپانیا تعلق می‌گیرد به شرط رعایت شرایط و اصول مربوط به هر نوع ویزا می‌تواند هر یک از این نوع اقامت‌ها استفاده نمود.

اقامت در اسپانیا بر اساس تحصیل و استخدام

یکی از متداول‌ترین روش‌های اخذ اقامت اسپانیا اشتغال است که این گزینه برای تمامی مهاجران ساکن سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین ساکنان غیر اتحادیه اروپا در دسترس است. البته باید گفت که اخذ اقامت به عنوان یک شهروند از کشور عضو اتحادیه اروپا ساده‌تر است زیرا این روند نیازمند کار خاصی نیست و با چند درخواست ساده انجام می‌شود. اتباع خارجی ساکن کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اما می‌توانند برای اقامت در اسپانیا درخواست کنند و اگر برای تحصیل یا کار به اسپانیا می‌روند گزینه‌های بسیار برای جوانان خواستار تابعیت در اسپانیا وجود دارد. در مورد ویزای تحصیل می‌توان برای مدت دوره‌های ثبت نام شده ویزای تحصیلی دریافت نمود و برای اقامت کوتاه مدت ۳ تا ۹ ماهه یا مدت طولانی‌تر یعنی ۲ تا ۴ سال ویزای تحصیلی گرفت. در صورت تحصیل دانشجویان خارجی در همان موسسه آموزشی این ویزا می‌تواند قبل از انقضا دوباره تمدید شود، تمدید ویزا بدون ترک کشور اسپانیا انجام می‌شود همچنین به شرطی که دانشجویان بیش از ۹ ماه در اسپانیا زندگی کنند می‌توانند شناسنامه خارجی TIE بگیرند.

در مورد شهروندان خارجی عضو کشورهای غیر اتحادیه اروپا قبل از ورود به اسپانیا باید قرارداد کار برای آنها اخذ شده و امضا شود که برای آنها نیز انواع مختلفی از ویزاهای کاری وجود دارد که به آن au pair گفته می‌شود. اینها ویزاهای کاری فصلی هستند که اجازه کار و اقامت طولانی مدت به همراه کارت آبی اتحادیه اروپا را نیز می‌دهند.

اخذ اقامت دائم در اسپانیا

اخذ اقامت دائم در اسپانیا با ویزای تجارت

افرادی که قصد دارند کاری را در اسپانیا شروع کنند ویزای ویژه‌ای دارند که قطعا نمی‌تواند به این کشور مهاجرت کنند در حالی که شهروندان دارای شغل و تاجر باید بودجه کافی برای این کار داشته باشند که به آنها کمک کند تا زندگی خود را گذرانده و از عهده مخارج در اسپانیا برآیند متقاضیان ویزای تجاری باید بودجه کافی تاسیس شرکت در اسپانیا را داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند با داشتن سهام‌دار یا کارمند در شرکت، اقامت اسپانیا را به دست آورند با این حال ساده‌ترین راه مهاجرت به اسپانیا به وسیله ویزای تجاری دریافت ویزای طلایی یا گلد اسپانیا است.

کسب اقامت دائم در اسپانیا با سرمایه گذاری

کارآفرینان و تجارخارجی که تمایل به مهاجرت به اسپانیا دارند می‌توانند از برنامه‌ها و روش‌های خاصی استفاده کنند که به وسیله این برنامه‌ها می‌توانند طرح ویزای طلایی یا گلدن بدهند. اولین برنامه طرح ویزای طلایی است که در اختیار سرمایه گذاران خارجه عضو کشورهای غیر اتحادیه اروپا قرار دارد که می‌خواهند سرمایه قابل توجهی در اقتصاد اسپانیا سرمایه‌گذاری کنند.

برنامه دوم برنامه ویزای پول یا ثروت است و افرادی با درآمد خالص بالا و ثروتمندان را مورد هدف قرار می‌دهد که می‌خواهند بدون حق اشتغال به اقامت دائم در اسپانیا دست پیدا کنند.

در هنگام مهاجرت به اسپانیا و دریافت ویزای طلایی باید یکی از شروط زیر را داشته باشید:
– سرمایه گذاری با سرمایه حداقل ۲ میلیون یورویی که باید در خرید اوراق قرضه مصوب دولت اسپانیا صرف شود.
– سرمایه گذاری با سرمایه ۱ میلیون یورویی در خرید سهام شرکت‌ها البته در مشاغل مورد تایید دولت اسپانیا صرف شود.
– سرمایه گذاری در املاک و مستغلات حداقل ارزش ملک ۵۰۰۰۰۰ یورو باشد.
– در صورت سرمایه‌گذاری در ملک، ملک شما باید حداقل ۹۰ روز قبل از درخواست ویزای طلایی خریداری شده باشد در این میان نکته مهم این است که علاوه بر مواردی که گفته شد فرد مد نظر باید فاقد هیچ گونه سابقه کیفری باشد و همچنین متقاضی مدرکی مبنی بر این که بیمه درمانی خصوصی دارد و یا آن که مدرکی که اثبات می‌کند توان دریافت بیمه را دارد دریافت و ارائه نماید.

مزیت ویزای طلایی این است که متقاضی پس از دریافت آن می‌تواند با افراد خانواده خود به اسپانیا مهاجرت کند.

ویزای ثروت از دیگر گزینه‌های اخذ اقامت دائم در اسپانیا است که شرایط آن از سختگیری کمتری برخوردار است و متقاضی باید ماهانه ۲ هزار و ۲۰۰ یورو درآمد داشته باشد و میتوانداعضای خانواده خود را نیز با خود به اسپانیا منتقل کند و در ازای انتقال هر فرد ماهانه ۵۰۰ یورو اضافه‌تر پرداخت نماید.

منبع: residency in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ