مستر ویزا

ثبت شرکت در اسپانیا (قوانین پس از کرونا)

ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت یک شرکت و شروع به کار برای مهاجران یک فرصت ایده‌آل است و موقعیت‌های شغلی بسیاری را ایجاد می‌نماید. این که مهارت لازم را قبل از شروع به کار فرا بگیرید و بیاموزید که چه نوع فعالیت و ساختار تجاری برای شما مناسب‌تر است و اینکه چگونه شروع به کار کنید از هر چیزی حیاتی‌تر است. امروزه ثبت شرکت در یک کشور خارجی با وجود ویروس منحوس و عالمگیر کرونا دستخوش تغییراتی شده است و اغلب کشورها جز در موارد ضروری جلوی آغاز فعالیت‌های تجاری بدون مرز و درون مرزی را تا ریشه کن شدن و نابودی کامل این ویروس گرفته‌اند، اگرچه افتتاح شغل و تاسیس یک شرکت آن هم در یک کشور خارجی می‌تواند پیشنهاد هیجان انگیزی باشد و موقعیت‌های عالی را برایتان ایجاد کند اما با وجود شرایط موجود امر پیچیده و اعصاب خردکن است و سلسله مراتب پیچیده‌ای دارد. با این حال دور زدن قوانین و مقررات می‌تواند تا حدودی مسیر موفقیت را هموارتر نموده و شانس شما را برای موفقیت افزایش دهد کشور اسپانیا نیز مانند سایر کشورهای اروپایی در ابتدای ورود ویروس کرونا ورودی و خروجی مرزهای خود را به روی مهاجران و شهروندان و به طور کلی فعالیت تجاری بین المللی بست اما به دلیل اهمیت ویژه مسئله اقتصاد در این کشور و سرمایه گذاری‌های کلان صورت گرفته درون مرزی و برون مرزی مجبور به بازگشایی مرزهای خود شد و قرنطینه اجباری دیگر در این کشور اعمال نمی‌شود. اسپانیا تنها ورود مسافران و مهاجران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن را آزاد نموده است که البته کشور پرتغال را شامل نمی‌شود و سایر کشورها نیز هم اکنون نمی‌توانند از طریق مرزها وارد این کشور شوند.

این راهنما شامل تمامی مواردی است که شما باید درباره راه اندازی و ثبت شرکت در اسپانیا بدانید این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره فرهنگ و اصول تجارت، انواع اصلی آن و مهمترین ملاحظات مربوط به بیمه و بحث مالیات است و همچنین به ارائه مشاوره در زمینه‌های متعددی از جمله موارد زیر می‌پردازد:
– تاسیس شرکت در اسپانیا
– انواع بیمه‌های تجاری در اسپانیا
– نحوه استخدام کارکنان در شروع کار در اسپانیا
– اداره شرکت در اسپانیا و قوانین آن
– چگونگی فعالیت مهاجران در اسپانیا و تاسیس شرکت توسط آن‌ها

ثبت شرکت در اسپانیا

فرهنگ و اصول تجارت در اسپانیا

فرهنگ و اصول تجارت در اسپانیا ممکن است با فرهنگ تجارت در کشور شما تفاوت قابل توجهی داشته باشد به عنوان مثال یک رویکرد کندتر می‌تواند منجر به اضافه شدن حجم کاری و همچنین برپایی جلسات تجاری، تا دیر وقت در شرکت شود. برخی از رسوم تجارت قدیمی در تجارت اسپانیا منسوخ شده و به هیچ عنوان کارایی ندارد در دنیای تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته امروزه که همه کارها به سرعت در حال انجام هستند برخی رسوب دست و پا گیر و وقت‌گیر تنها عامل شکست در یک کسب و کار بوده و هیچ سودی برای شرکت ندارند. یک نمونه از این سیاست‌ها چرت بعد از ظهر و یا استراحت کوتاه بعد از ناهار است که دیگر در تجارت اسپانیا رونق قبل را ندارد ناهارهای طولانی مدت که زمان زیادی را در طول روز به هدر می‌داد امروز در سیستم کاری اجرا نمی‌شوند به علاوه برخی از شرکت‌ها در حال دور شدن از فرهنگ تصمیم گیری سلسله مراتبی منسوخ گذشته هستند. یک تصمیم بسیار بزرگ و تاثیرگذار در دولت اسپانیا صدور فرمانی در زمینه کاهش شکاف حقوقی و دستمزد جنسیتی تا حدود ۱۴ % در این کشور است. اگرچه ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا شما با رفتارهای تجاری در کشور اسپانیا سازگار شوید اما به هر حال مشترکاً برخی از این رسوم نیز در شرکتهای تجاری ایرانی همچنان وجود دارند طبق نظرسنجی جهانی سهولت تجارت جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا را از بین ۱۹۰ کشور جهان در جایگاه ۲۸ام قرار می‌دهد به این معنا که تجارت در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی آسان‌تر است.

چه افرادی می‌توانند در اسپانیا کسب و کار راه اندازی کرده و ثبت شرکت کنند؟

راه اندازی شرکت در اسپانیا همیشه یک روند دشوار ندارد و بسته به نوع شرکتی که می‌خواهید تاسیس کنید و نوع تابعیت شما این روند کمی طولانی‌تر و تا حدودی بروکراتیک می‌گردد. به هر حال تاسیس شرکت برای شهروندان عضو اتحادیه اروپا که هم اکنون به عنوان تنها بازرگانان و مشارکت کنندگان در کسب و کار اسپانیا به اقتصاد این کشور شناخته می‌شوند روندی نسبتا سریع‌تر داشته و می‌توانند به راحتی از حلقه‌ها و قوانین دست و پا گیر اسپانیا عبور کرده و اقدام به تاسیس شرکت و سرمایه گذاری نمایند اما این فرآیند برای مهاجران خارجی ساکن کشورهای غیر اروپایی به گونه دیگری بوده و آنها برای تاسیس شرکت در اسپانیا و راه‌اندازی مشاغل نیاز به اجازه کار دارند. با وجود طیف گسترده‌ای در ساختارهای مختلف تجاری ایجاد یک شرکت در اسپانیا توسط مهاجران غیر اروپایی هم زمان‌بر بوده و هم بسیار گران‌تر است که این بیشتر به دلیل استناد دولت اسپانیا به حداقل الزامات مالی برای افرادی است که می‌خواهند شرکتی تاسیس نمایند.
ثبت شرکت در اسپانیا

ساختارهای قانونی ایجاد شغل در اسپانیا

قوانین و ملاحظات شروع به کار در اسپانیا بسته به دامنه برنامه‌های شما متفاوت است اما انواع اصلی ساختار تجاری در اسپانیا شامل موارد زیر است:

کارگران مستقل در اسپانیا

کارگران مستقل در اسپانیا معمولاً به عنوان خودمختار شناخته می‌شوند و باید تجارت خود را در اداره مالیات اسپانیا و اداره تامین اجتماعی اسپانیا ثبت کنند تا با پر کردن اظهارنامه ۳ماهه مالیات بر ارزش افزوده IRPF و همچنین اظهارنامه مالیات بر درآمد سالیانه IVA اقدام به پرداخت مالیات خود نمایند.

تجار و شرکای انحصاری در اسپانیا

راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه برای تاسیس شرکت و راه اندازی یک شغل در اسپانیا تاسیس آن بدون شریک است؛ شما می‌توانید یک شرکت را به عنوان تنها سهامداران و تنها تاجر و بدون مشارکت فرد دیگر به صورت انحصاری راه اندازی کنید به این ترتیب حداقل شرط سرمایه‌گذاری برای شما وجود ندارد و نیازی به انجام بسیاری از تشریفات قانونی در هنگام راه اندازی شرکت نخواهد بود و شما به عنوان صاحبان اصلی شرکت و مسئول اصلی آن مسئول اظهارنامه مالیاتی شخصی خود خواهید بود و هیچ تمایز قانونی بین دارایی‌های تجاری و شخصی شما نیز وجود ندارد و اگر کسب و کارتان بدهکار شود شخص شما باید با تمام اموال شخصی و تجاری خود مسئول پرداخت آن شود.

شراکت انحصاری و تجارت شخصی بیشتر مناسب مشاغل کوچک‌تر است که گردش مالی سالانه زیادی ندارند و یا کارمندان زیادی استخدام نمی‌کنند، اگر شما به تنهایی اقدام به تاسیس شرکتی در اسپانیا نموده‌اید می‌توانید آن را به عنوان یک متخصص آزاد مدیریت کنید و اگر چندین نفر با مشارکت یکدیگر می‌خواهید شرکتی را تاسیس کنید در اینجا میزان مسئولیت شخصی شما محدودتر شده و ساختار رسمی‌تر به تجارت خود می‌دهید و می‌توانید به جای مشارکت عمومی از مشارکت محدود استفاده کنید و شرکت خود را اداره نمایید.
ثبت شرکت در اسپانیا

راه اندازی شرکت محدود در اسپانیا

چندین نوع ساختار محدود از شرکت در اسپانیا وجود دارند که به SL یا Socieded limitada شهرت دارند رایج‌ترین شکل محافظت از دارایی و ملک در برابر ورشکستگی همین ساختار محدود در شرکت است اما این ساختار شامل مالیات حسابرسی و تعهدات تجاری اضافه‌تری است و مالک باید اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را ثبت کند و چندین اظهارنامه ادواری دیگر نیز پرداخت نماید.

قوانین ثبت شرکت در اسپانیا برای مهاجران

اگر میخواهید یک شرکت محدود را در اسپانیا تأسیس کنید یک مسیر مشخص برای پیمودن وجود دارد:
۱- اطمینان از داشتن شماره مالیات خارجی NIE
۲- ثبت شرکت در اداره ثبت RMC
۳- دریافت شماره شناسایی مالیاتی شرکت CIF
۴- باز کردن یک حساب تجاری با موجودی ۳۰۰۰ یورو
۵- امضای سند الحاق و سند ادغام (که شامل مشخصات شرکت، مدیران، اعضای هیئت مدیره، سهامداران و غیره است).
۶- ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت
۷- ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی اسپانیا

نحوه اخذ ویزای تجاری در اسپانیا و ثبت شرکت

شهروندان مهاجر از کشورهای غیر اروپایی که برای تاسیس شرکت و شروع به فعالیت تجاری به اسپانیا سفر می‌کنند برای شروع کار نیاز به مجوز کاری معتبر دارند که برای دریافت مجوز کار باید به سفارت اسپانیا در کشور خود مراجعه کنند و سپس شواهد کافی را ارائه نمایند که نشان‌دهنده وجود سرمایه کافی برای تاسیس شرکت است. همچنین باید توانایی مالی اداری زندگی خود و خانواده خود را در اسپانیا داشته باشند همچنین ممکن است لازم باشد یک طرح تجاری برای اثبات مهارت و تجربه کاری خود نیز ارائه دهند دولت اسپانیا ممکن است بخواهد که درباره چگونگی ایجاد شغل برای کارگران در اسپانیا توسط شرکت خود توضیحاتی ارائه دهید؛ اجازه کار باید هر سال تمدید شود اما پس از ۵ سال می‌توانید درخواست اقامت دائم در اسپانیا بدهید.

منبع: starting a business in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ