مستر ویزا

ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان | قسمت دوم

در مطلب قبلی شرایط ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان را مورد بررسی قرار دهیم در این مطلب آن را ادامه می‌دهیم:

مدارک لازم جهت ثبت نام شرکت خصوصی برای کارآفرینان در اوکراین

ساختار تجاری کارآفرینان خصوصی باید در سامانه شرکت‌های خصوصی دارای مجوز رسمی از کشور اوکراین ثبت گردد. ثبت شرکت‌ها رایگان است و پس از درخواست در سامانه کارآفرینان خصوصی ثبت رسمی شده است. ثبت نام PE ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود با شروع ثبت نام دولتی در اوکراین می‌تواند توسط یکی از مقامات زیر اجرا شود:
۱- کمیته‌های اجرایی شورای شهر
۲- دفاتر اسناد رسمی دولتی و خصوصی
۳- وزارت دادگستری اوکراین و ثبت توسط اعضا و کادر معتبر فعال حقوقی و اشخاص حقوقی عمومی آن
۴- از طریق وب سایت آنلاین
http://rpg.irc.gov.ua

برای ثبت نام باید اسناد زیر را ثبت کنید:
۱- اصل گذرنامه و کپی آن به همراه شماره مالیات فرد خصوصی
۲- فرم درخواست PE شامل یک درخواست تکمیل شده ثبتی استاندارد است که توسط اعضای وزارت دادگستری اوکراین به دستور وزیر صادر می‌شود و شامل اطلاعات مربوط به آدرس ثبت شده شخص خصوصی، انواع فعالیت‌های تجاری، رضایت نامه محضری والدین یا سایر سرپرستان برای افراد کمتر از ۱۶ سال سن می‌شود.
۳- به عنوان یک مالیات دهنده شخصی درخواست دهنده PE ثبت نام در اداره مالیاتی جهت پرداخت مالیات ساده انجام گردد.
۴- اگر درخواست ثبت‌نام توسط نماینده فرد حقیقی ثبت شود علاوه بر این‌ها به یک وکالت نامه محضری و شماره مالیاتی نماینده و گذرنامه وی احتیاج خواهد بود.

پس از ثبت نام مدیر ثبت شرکت‌ها یک رسید که شامل اسناد ثبت شده به همراه شماره پرونده یک شماره پیگیری جهت پیگیری‌های بعدی را به فرد می‌دهد. از این شماره پیگیری و شماره پرونده از طریق سرویس آنلاین PE شرکت‌ها در اوکراین می‌توانید مراحل انجام کار را بررسی و وضعیت ثبت نام خود را در وزارت دادگستری اوکراین پیگیری نمایید.

ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان

تایید ثبت نام شرکت کارآفرینی خصوصی

پس از ثبت نام موفقیت آمیز در سامانه ثبت شرکت‌های کارآفرینی خصوصی می‌توانید از طریق پورتال PE از ثبت‌نام خود نسخه کاغذی سند دریافتی و پرینت تهیه کنید و در آینده شما و شرکای تجاری‌تان می‌توانید به اطلاعات مربوط به ثبت شرکت کارآفرینی خصوصی خود در آدرس https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch دسترسی یافته و پس از جستجوی شماره ثبتی شرکت یا شماره مالیاتی شرکت خود و اطلاعات حقوقی همه اطلاعات خود را پیدا کنید. PE ثبت شرکت‌ها شامل اطلاعات کاملی در مورد مشخصات کلی شرکت، مشخصات حقوقی و عنوان شرکت، مشخصات تماس، فعالیت تجاری، نوع PE و همچنین آدرس ثبت شده شرکت، تصمیمات دادگاه، تصمیمات مقامات مالیاتی و همچنین اطلاعات مربوط به ثبت دولتی و تمامی مراحل انجام شده با تاریخ و روز و همچنین میزان مالیات پرداخت شده، ورشکستگی یا عدم ورشکستگی دست پیدا کنید.

فهرست بازبینی مراحل پس از ثبت نام

در لیست زیر کارهایی ارائه شده است که یک درخواست کننده PE پس از موفقیت در ثبت نام باید آنها را بررسی کند و به انجام برساند:

۱- درخواست مُهر: مطابق با قوانین اوکراین اجباری برای این کار نیست اما بهتر است هر شرکت برای خود یک مهر تجاری مخصوص داشته باشد که نشانه شرکت است و از مهر خودش در قراردادهای تجاری استفاده کند. برای درخواست مهر مجوز خاصی لازم نیست و برای سفارش آن نیز باید به شرکت‌های تخصصی تولید کننده مهر شرکت مراجعه نموده و با ارائه کد ثبتی شرکت یا کد دسترسی pE یک مهر تخصصی تجاری گرفت. دادگاه‌ها و مقامات دولتی معمولاً وکالت صادره از طرف اشخاص حقوقی را تنها در صورتی که مهر شده باشد، قبول می‌کنند. در غیر این صورت آنها خواستار محضری شدن POA می باشند.  پرداخت‌های بانکی تنها در صورتی نیاز به مهر دارند که کارت نمونه امضا (یکی از اسنادی که شرکت باید برای افتتاح حساب به بانک ارائه دهد) نه تنها شامل امضای مقامات مجاز شرکت، بلکه شامل مهر شرکت نیز باشد. گواهی‌ها و درخواست‌هایی که از طرف یک شرکت رسمی امضا شده اما مهر نشده باشد، همچنان از نظر مقامات دولتی فاقد اعتبار است مگر اینکه در حضور یک مقام دولتی امضا شده باشند. برخی موارد استثنا شامل پرونده مالیاتی می‌شود، چرا که مقامات مالیاتی آنها را در قالب کاغذ بدون مهر قبول می‌کنند، اگر با نشانه با “w/s” (فاقد مهر) امضا شده باشد. این مرحله بسته به پیچیدگی مهر ۱ روز زمان می‌برد.

۲- ثبت نام در اداره مالیاتی ثبت شرکت‌های کارآفرینی خصوصی: این مرحله به طور خودکار و پس از ارائه درخواست ثبت شرکت و بدون هیچگونه درخواست اضافی صورت می‌گیرد. پس از اتمام چنین ثبت‌نامی در PE مالیاتی توسط مقامات اداره مالیات می‌توانید سوابق مربوط به پرداخت مالیات شرکت را مشاهده کرده و پس از ثبت شرکت‌ها آن را استخراج نمایید.

۳- افتتاح حساب بانکی کارآفرین خصوصی: برای افتتاح حساب بانکی به نام کارآفرینی خصوصی باید تعدادی سند ارائه شود به عنوان مثال اسناد تایید اختیارات نماینده قانونی یا شخصی که درخواست حساب بانکی PE می‌دهد، گذرنامه و شماره مالیاتی وی، امضاء رسمی خصوصی، کارت امضاء به همراه شماره مالیاتی و اسناد تایید صلاحیت اشخاص ذکر شده در کارت امضا، درخواست مربوط به افتتاح حساب، ارائه پرسشنامه و سایر اسناد رسمی شرکتی که به بانک ارائه می‌گردد.

ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان

نحوه اخذ مالیات از شرکت کارآفرینی خصوصی دراوکراین

یک شرکت کارآفرینی خصوصی می‌تواند یکی از دو طرح زیر را برای پرداخت مالیات خود انتخاب کند:

۱- طرح مالیاتی استاندارد: طبق این طرح مالیات و نرخ مالیاتی استاندارد روی درآمد مشاغل اعمال می‌گردد که شامل مالیات بر درآمد مالیات نظامی مالیات بر ارزش افزوده و غیره است.

۲- طرح مالیات متحد PE: این طرح یک طرح مالیاتی ساده به جای انواع مختلف مالیات است که نرخ آن به میزان درآمد نوع فعالیت جاری و تعداد کارمندان آن بستگی دارد .نرخ مالیات متعهد به طور قابل توجهی پایین‌تر از نرخ مالیات استاندارد است.

ارائه گزارشات منظم و به روز شده شرکت کارآفرینی خصوصی

ارائه گزارشات شرکتی باید به طور منظم و طبق قوانین کشور اوکراین و طبق مراحل زیر صورت بگیرد:

۱- اعلان مربوط به تغییر اطلاعات حقوقی شرکت و هرگونه تغییر در عنوان، ساختار، اعضای هیئت مدیره، کارمندان، باید در سامانه ثبت اطلاعات شرکت اوکراین به طور مستمر و منظم به روز رسانی شود.
۲- اظهارنامه مالیاتی ۳ ماهه شرکت و یا مالیات سالیانه باید به طرح مالیاتی در نظر گرفته شده شرکت پرداخت شود.
۳- کارمندان استخدامی در PE باید در اداره امور مالیاتی تشکیل پرونده داده و PE مالیات بر درآمد ۳ ماهه کارمندان در اداره مالیات اوکراین پرداخت گردد.
۴- کارمندان استخدامی در شرکت خصوصی باید با اداره مالیاتی اوکراین به عنوان تامین کننده مالیات تامین اجتماعی برای هر کارمند ماهانه یا ۳ ماهه تشکیل پرونده بدهند.

منبع: private entrepreneur registration guide

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ