مستر ویزا

شرایط سنی تحصیل در اوکراین

شرایط سنی تحصیل در اوکراین

بسیاری از دانشجویان براساس هدف و علاقه خود تصمیم می‌گیرند که در یکی از کشورهای اروپایی به تحصیل خود ادامه دهند. اوکراین یکی از کشورهایی است که دانشجویان زیادی، این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند.‌ کشور اوکراین گام‌های قابل توجهی در توسعه سیستم آموزش ملی برداشته است. سیستم آموزش در اوکراین شامل آموزش پیش دبستانی و آموزش عالی نیز می‌باشد. فضای کلی مراکز علمی و تحصیلی اوکراین شباهت زیادی به مراکز آموزشی اروپایی دارد و در روند بولونیا شرکت می‌کنند. اوکراین پس از روسیه بزرگ‌ترین کشور بلوک شرق محسوب می‌شود و دانشگاه‌های آن از نظر علمی دارای اعتبار خاصی در سطح اروپا و جهان هستند. تحصیل در این کشور از نظر علمی و انتفاعی در سطح قابل قبولی قرار دارد و و برای آموزش از زبان‌های روسی، اوکراینی، انگلیسی و فرانسوی (رشته‌های پزشکی) استفاده می‌شود. کشور اوکراین، از نظر امکانات و وجود موسسات مختلف بسیار پیشرفته و به روز می‌باشد. در این کشور توجه زیادی به آموزش‌های پیش دبستانی می‌شود و جزء قوانین مهم آنها می‌باشد و در این مرحله از تحصیل دانش آموزان توجه زیادی می‌شود. امروزه کشور اوکراین در تلاش است تا در زمینه آموزش‌های بین المللی به یکی از کشورهای پیشرو تبدیل شود تا به طور غیر مستقیم با تقاضای نسبتاً زیاد شهروندان سایر ایالات، در زمینه تحصیلات عالی تایید شود. تعداد دانشجویان بین المللی که در اوکراین تحصیل می‌کنند هر ساله در حال افزایش است. در حال حاظر 60 هزار دانش آموز از 145 کشور دنیا در دبیرستان‌های اوکراین در حال تحصیل هستند ما سعی خواهیم کرد در این مقاله در مورد شرایط سنی تحصیل در اوکراین و همچنین شرایط کلی آموزش در این کشور بحث کنیم.

قوانین اوکراین “در مورد آموزش‌های عالی” شامل سطوح زیر می‌باشد:
دانشجویی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند برای پذیرش در دوره لیسانس، علاوه بر رعایت شرایط عمومی، باید شرط سنی را هم رعایت کنند. مثلا دانشجو با داشتن مدرک دیپلم، باید حداقل، سن ۱۷ و حداکثر سن، ۳۰ سال داشته باشند. شرط دیگر برای تحصیل در این مقطع، داشتن مهارت و مدرک زبان اوکراینی است. به این دلیل که اکثر دروس در دوره لیسانس، به زبان اوکراینی تدریس می‌شوند. به علاوه دانشجو باید خود را برای گذراندن ۴ سال تحصیلی در این پایه آماده کند. در رابطه با شرط سن نیز باید گفت افرادی که سن بالای ۲۵ سال دارند برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها، باید لزوما دارای مدرک لیسانس باشند. به عبارتی این افراد فقط می‌توانند برای دوره ارشد به بالا درخواست پذیرش دهند. برخی از مدارس این کشور به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند اما بسیاری از آن‌ها مدارس عادی هستند. داشتن یک رزومه علمی قوی، عامل مهم برای تحصیل در اوکراین و سایر کشورهای خارجی است. ارائه و چاپ مقاله در نشریات علمی معتبر یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت رزومه علمی و تحقیقاتی است. در کشور اوکراین نیز مانند سایر کشورهای جهان، مدرسه‌های مختلفی وجود دارند. مدارس بین‌المللی در این کشور به زبان انگلیسی بوده و البته در مدارس بومی آن، دروس صرفاً زبان اوکراینی تدریس می‌شوند.

شرایط سنی تحصیل در اوکراین

شرایط سنی تحصیل در اوکراین

آموزش ابتدایی

تحصیل در اوکراین از سن 6 تا 10 سالگی اجباری است، 4 سال اول هر کودکی در مدرسه ابتدایی که در حال تحصیل است؛ نقاشی، شمارش و نوشتن را یاد می‌گیرد. اینها همه علوم اساسی و اجباری هستند که بعدها در آینده مورد استفاده هر فرد قرار می‌گیرند.

آموزش متوسطه

مقطع دبیرستان، برای دانش آموزان 10 تا 15 ساله است. این برنامه درسی شامل زبان و ادبیات اوکراینی، یک زبان خارجی، جبر، زیست شناسی، شیمی، جغرافیا، هندسه، تاریخ، فیزیک، موسیقی، هنر و تربیت بدنی است. پس از 15 سال دانش آموزان در دروس اجباری مانند زبان و ادبیات اوکراینی، انگلیسی/ آلمانی/ فرانسوی/ اسپانیایی و همچنین زیست شناسی، شیمی، جغرافیا، ریاضیات و فیزیک امتحان می‌گیرند و سپس وارد یک مرکز آموزش عالی می‌شوند.

آموزش حرفه‌ای

اگر دانش آموزان وارد دبیرستان متوسطه نشوند ممکن است ترجیح دهند با هزینه شخصی خود در مدرسه متوسطه حرفه‌ای در برنامه‌ای که به مدت 4 سال طراحی شده است، ادامه تحصیل دهند.

شرایط سنی تحصیل در اوکراین

آموزش دانشگاهی

وزارت آموزش و پرورش و مدیریت آموزش‌های عالی از جمله مدارس فنی حرفه‌ای، کالج‌ها و دانشگاه‌ها را بر عهده دارد. این‌ها ممکن است موسسات خصوصی یا دولتی باشند اما تحصیلات به صورت انتفاعی است. مسکن یارانه‌ای معمولاً برای کمک به دانشجویان سایر شهرها در دسترس است. تمام دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در تمام دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی در اوکراین اجازه کار دانشجویی به صورت ۲۰ ساعت در هفته دارند. بورسیه تحصیلی در کشور اوکراین در صورتی به فرد تعلق می‌گیرد که توافقنامه بین المللی بین اوکراین و کشور خاصی که دانشجوی بین المللی تابعیت آن را دارد، وجود داشته باشد.

مقاطع تحصیلات عالی نیز دارای درجه بندی زیر می‌باشد:
سطح پیش دانشگاهی:
– کارشناسی ارشد – دوره تحصیل : 2 – 4 سال (کالج‌ها و دانشکده‌های فنی)

سطح دانشگاه:
– لیسانس (لیسانس) – دوره تحصیل: 4 سال
– استاد (MA) – دوره تحصیل: 1 – 2 سال
– دکترای فلسفه – دوره تحصیل: 3 سال
– دکترای علوم – دوره تحصیل: 3 سال

شرایط سنی تحصیل در اوکراین

دانشجویان بین المللی با توجه به نتایج مصاحبه و بر اساس اسناد ارائه شده در مورد آموزش قبلی وارد دانشگاه‌های اوکراین می‌شوند. الزامات توسط هر دانشگاه به طور مستقل تعیین می‌شود. دانشجویان بین المللی می‌توانند به زبان اوکراینی یا روسی تحصیل کنند. دانشجویان بین المللی که به زبان‌های اوکراینی یا روسی صحبت نمی‌کنند می‌توانند در دوره‌های مقدماتی 10 ماهه دانشگاه تحصیل کنند، پس از اتمام آنها می‌توانند در بخش‌های عادی دبیرستان مورد علاقه خود در اوکراین تحصیل کنند. فارغ از مهارت‌های زبان، دانشجویان بین المللی می‌توانند رشته‌های اساسی را که برای ادامه تحصیل با توجه به رشته‌های انتخاب شده ضروری است مطالعه کنند و آموزش ببینند. بسیاری از دانشگاه‌های اوکراین از سال ۲۰۱۰ به بعد اغلب رشته‌ها را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. فقط در رشته‌هایی مانند هنر دروس به زبان انگلیسی ارائه نمی‌شوند. در رشته‌های پزشکی نیز پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی و دیگر رشته‌ها به انگلیسی ارائه می‌شوند. نکته قابل توجه اینکه شهریه رشته‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند معمولاً گران‌تر است.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در اوکراین به دعوتنامه‌ای نیاز دارند که پذیرش آن‌ها در دانشگاه مورد نظرشان را تأیید می‌کند. این دعوتنامه یک مدرک رسمی است که از آن تحت عنوان مدرک تضمین ویزا یا دعوت رسمی یاد می‌شود.

اگر مدت اجازه اقامت موقت منقضی شود و به موقع تمدید نشود دانشجو اوکراین را ترک کرده و دوباره ویزا می‌گیرد. اگر دانشجو از دانشگاه اخراج شده باشد، دانشگاه ظرف 10 روز به خدمات مهاجرت اطلاع می‌دهد تا ثبت نام را لغو کند. در این حالت دانشجو 7 روز فرصت دارد قلمرو اوکراین را ترک کند.

دانستن این نکته هم مهم است که قانون مهاجرت اوکراین اجازه اشتغال به دانشجویان بین المللی را هنگام تحصیل نمی‌دهد.

منبع: education in ukraine

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ