مستر ویزا

مقررات ورود به خاک اوکراین و اقامت در این کشور برای اتباع کشورهای خارجی

اوکراین

ورود یا خروج و اقامت اتباع خارجی به خاک اوکراین توسط قوانین و مقررات زیر وضع می‌گردد:

قانون اساسی اوکراین در باره عنوان حقوقی بیگانگان و افراد بدون داشتن تابعیت مورخه ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۲
قانون تمدید مدت زمان اقامت و تمدید یا تقلیل مدت زمان اقامت موقت اتباع خارجی یا افراد فاقد تابعیت در خاک اوکراین، وضع شده بر اساس مصوبه شماره ۱۵۰ کابینه وزیران اوکراین مورخه ۱۵ فوریه ۲۰۱۲
قانون ثبت، اجرا و صدور گواهی اقامت دائم و گواهی اقامت موقت، مصوب شده بر اساس مصوبه شماره ۲۵۱ کابینه وزیران اوکراین مورخه ۲۸ مارس ۲۰۱۲.

از آنجا که مراحل قانونی دیگری در قانون اساسی اوکراین و معاهدات بین المللی این کشور بیان نشده است، اتباع خارجی از طریق نقاط عبور و مرور مرزهای دولتی و ضمن ارائه دادن گذرنامه ملی در صورت داشتن روادید می‌توانند به خاک اوکراین وارد یا از آن خارج شوند.

تمامی انواع رویدادها توسط نمایندگی‌های دیپلماتیک یا دوایر کنسولی اوکراینی ثبت و ضبط می‌گردد که در خارج از کشور مستقر است.

هم چنین روادید لحظه‌ای برای مدت زمان ۱۵ روز برای ورود به خاک اوکراین می‌تواند در فرودگاه‌های بوریسپیل، اودسا، سیمفروپول و بندر تجاری اودسا برای افراد خارجه و اشخاصی صادر گردد که تابعیت کشور را ندارند و نتوانسته‌اند از قبل در نمایندگی‌های دیپلماتیک یا دوایر کنسولی اوکراین اقدام به دریافت روادید کنند. البته این امر فقط در موارد ضروری امکان پذیر می‌باشد مثلا وقتی که بنا به دلایل مهمی نتوانسته باشند سفر به اوکراین را به تعویق بیندازند.

و یا در موارد ذیل:
با هدف انجام کارهای اداری یا دیپلماتیک بنا به درخواست نهادهای کشوری دولت اوکراین

با هدف از بین بردن اثرات حوادث غیر مترقبه بنا به درخواست وزارت حوادث غیر مترقبه اوکراین

با هدف موارد پزشکی غیر قابل تعویق یا شرکت در مراسم خاکسپاری بستگان نزدیک، در صورت داشتن مدارک لازم

در صورت نیاز انجام گذرنامه ترانزیتی از خاک اوکراین (برای پرسنل کشتی‌هایی که در بنادر اوکراینی کار می کنند)

در صورت همراه داشتن گواهی ترخیص از فرماندهی کشتی

برای اتباع کشورهای آنتیگوئا و باربودا، باربادوس، جمهوری موریس، جمهوری السالوادور، جمهوری جزایر سیشل و جمهوری ترکیه (که برای گردشگری به اوکراین وارد می‌شوند، در صورت ارائه مدارکی مبنی بر سفری با هدف توریستی به اوکراین، در فرودگاه‌های بوریسپیل، اودسا، سیمفروپول و همچنین در بندر تجاری اودسا روادید یک باره ۱۵ روزه صادر می‌شود)

دپارتمان خدمات کنسولی وزارت امور خارجه اوکراین واقع در خاک این کشور در مواردی که در معاهدات بین المللی اوکراین گنجانده نشده باشند نسبت به صدور روادید اقدامات لازم را اجرا می‌نماید.

گذرنامه توسط فرد خارجه یا شخصی که تابعیت ندارد با هدف صدور روادید در نقاط عبور و مرور دولتی مرزی به متصدی اداره مرزبانی دولتی داده می‌شد. صدور روادید به حداکثر ۹۰ روز در طی ۱۸۰ روز از تاریخ اولین ورود به خاک اوکراین زمان نیاز دارد.

مقررات ورود به خاک اوکراین

تمدید مدت زمان اقامت

مدت زمان اقامت اتباع خارجی و اشخاصی که تابعیت ندارند مدارک گذرنامه‌ای و مدارکی مبنی بر تابعیت نبودن فرد ارائه می‌شود که توسط متصدی اداره مرزبانی دولتی به ثبت رسیده‌اند، توسط سازمان‌های کشوری یا شعبات اداره دولتی مهاجرت مطابق تشریفات قانونی لحاظ شده در مصوبه شماره ۱۵۰ کابینه وزیران اوکراین مورخه ۱۵ فوریه ۲۰۱۲ “در خصوص تعیین تشریفات قانونی تمدید اقامت و تمدید یا کاستن مدت اقامت موقت افراد خارجی یا اشخاص فاقد تابعیت در خاک اوکراین”، تمدید می‌‌شوند.

صدور گواهی اقامت موقت یا دائم برای اتباع خارجی و اشخاص فاقد تابعیت توسط نهادهای کشوری یا شعبات اداره مهاجرت اوکراین، مطابق تشریفات قانونی در نظر گرفته شده در مصوبه شماره ۲۵۱ کابینه وزیران اوکراین مورخه ۲۸ مارس ۲۰۱۲ “در خصوص تعیین تشریفات قانونی ثبت، اجرا و صدور گواهی اقامت دائم و موقت و شرح فنی اوراق شان و اعمال تغییرات در مصوبه شماره ۲۶ کابینه وزیران اوکراین مورخه ۲۶ دسامبر “۱۹۸۳ انجام می‌شود.

مفقود شدن گذرنامه

در صورت گم شدن گذرنامه فرد خارجی یا مدرکی مبنی بر تابعیت نبودن فرد در خاک اوکراین، فرد خارجه یا شخص فاقد تابعیت باید سریع و بصورت کتبی نهاد کشوری یا شعبه اداره دولتی مهاجرت را از اتفاق پیش آمده آگاه سازد که وظیفه‌اش صدور گواهی و اطلاع رسانی به اداره مرکزی دولتی مهاجرت می‌باشد.

در چنین مواردی مساله تمدید مدت اقامت شخص خارجه یا شخص بدون تابعیت پس از دریافت مدارک ذیل بررسی خواهد شد:

برای فرد خارجی: دریافت گذرنامه از نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی کشوری که فرد تبعه و متعلق به آن محسوب می‌شود یا اقامت دائم قبلی وی در آن ذکر شده است.

برای فرد بدون تابعیت: مدرکی مبنی بر این که فرد بر مبنای درخواست شخصی تابعیت کشور را دارا نمی‌باشد.

کپی گواهی صادرشده از جانب نهاد کشوری یا شعبات اداره دولتی مهاجرت مبنی بر گم شدن مدرک فوق الذکر ارائه شود.

گواهی صادر شده از جانب اداره مرکزی مرزبانی دولتی به منظور عبور از مرز البته در صورتی که مدت زمان اقامت در آخرین روز ورود به خاک اوکراین تمدید نشده باشد.

عبور ترانزیتی اتباع خارجی یا اشخاصی بدون تابعیت از خاک اوکراین در صورتی امکان پذیر است که دارای روادید ترانزیتی تیپ В، روادید کشور مقصد، بلیط یا سایر مدارک مبنی بر جنبه ترانزیتی سفر باشند.

مقررات ورود به خاک جمهوری اوکراین

مقررات ورود به خاک جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول اوکراین

ورود اتباع خارجه و بدون تابعیت به خاک جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول اوکراین مطابق با قوانین و مقررات بین المللی کشور اوکراین انجام می‌پذیرد.

اتباع خارجی ساکن در کشورهایی که با اوکراین لغو روادید نیستند بایستی برای گرفتن ویزا به نمایندگی‌های سیاسی و کنسولگری‌های اوکراین در خارج از کشور مراجعه کنند.

اتباع خارجه از کشورهای لغو روادید می‌توانند فقط به شرط عبور از مرزهای ورودی فعال مرز اوکراین و بر اساس مهر ورود در گذرنامه‌ها و کارت‌های اقامت ایشان در خاک جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول اوکراین اقامت داشته باشند.

تخلفات قوانین اوکراین از طرف اتباع خارجه و بدون تابعیت که به خاک جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول وارد می‌شوند و در آنجا اقامت می‌گزینند مطابق با قوانین اوکراین پیگرد قانونی دارد.

همچنین این گونه متخلفان می‌توانند با اعمال تحریم‌های بین المللی بر خلاف آنها روبرو شوند به عنوان افرادی که از اشغال و تصرف موقت در بخشی از خاک اوکراین حمایت می‌کنند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ