مستر ویزا

نکات کلیدی برای مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملی از شرایط مهاجرت و نکات کلیدی برای مهاجرت به اوکراین را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

پشتکار زیاد، لازمه شروع راه…

اولین نیازی که در هنگام مهاجرت خودنمایی می کند تصمیم راسخ است. اگر برای مهاجرت کردن تردید دارید به هیچ عنوان به این مسیر وارد نشوید. اصل مهاجرت، خودِ فردِ مهاجر است و همه چیز در مرتبه بعدی قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر فقط فکر مهاجرت را در سر دارید این موضوع را با کسی در میان قرار ندهید و پس از تصمیم جدی در این موضوع، در جستجوی بهترین روش برای سفر برآیید.

داشتن بودجه و سرمایه کافی

برای موفق شدن در زمینه مهاجرت به اوکراین باید بودجه کافی داشته باشید. مهاجرت تحصیلی به اوکراین ارزان‌ترین و مهاجرت سرمایه گذاری به اوکراین گران‌ترین نوع مهاجرت هستند. اگر سرمایه کافی برای مهاجرت را ندارید؛ در جستجوی راه و روش‌های مهاجرتی نباشید چون فقط انرژی اتلاف می‌کنید و زمانی که سرمایه کافی را جمع کنید احتمالا قوانین مهاجرتی عوض شده‌اند. فقط روی پول‌های نقدتان حساب باز کنید و ملک، اتومبیل و… را تا زمانی که به پول نقد تبدیل نشده‌اند جزو سرمایه قلمداد نکنید. در رابطه با سرمایه با خودتان رو راست باشید و فکر نکنید با فروش خودروهای ارزان قیمتِ یا چنین سرمایه‌هایی حتما می‌توانید به یک مهاجرت موفق دست پیدا کنید. زیرا اگر قصد مشاوره با وکیل را هم داشته باشید امروزه با این پول‌ها نمی‌توان مهاجرت کرد مگر آن که هدفتان مهاجرت تحصیلی به کشورهای ارزان باشد.

راههای مهاجرت به اوکراین

داشتن هدف مشخص

اگر قصد مهاجرت دارید باید هدف مشخصی از این کار داشته باشید؛ برای مثال آیا قصد تحصیل دارید، یا کار و یا فقط خروج از وطن. از همان ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید. گفتن عباراتی مثل زندگی بهتر، آسایش، آرامش و … ملاک نیست زیرا هیچ ضمانتی وجود ندارد که در کشور مقصدتان شرایط لوکس و ایده آلی نصیب تان شود و به عبارتی دیگر باید هدفی داشته باشید که برای رسیدن به آن با همه موانع بجنگید.

‌مهارت کافی

بیشتر مهاجران ترجیح می‌دهند با پیدا کردن کار مناسب مهاجرت کنند تا بتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند اما حقیقت این است که اگر هیچ مهارت خاصی ندارید، نمی‌توانید در مهاجرت کاری سربلند شوید چون دلیلی وجود ندارد که کشورهای دیگر خواستار جذب نیروی غیر متخصص باشند و روی تبعه خارجی سرمایه گذاری کنند.

داشتن تحصیلات کافی

برای مهاجرت باید فرد مورد نظر یا قصد تحصیل در مقصد را داشته باشد یا خود دارای تحصیلات عالیه باشد. امروزه همه افراد باید با سواد و با مهارت باشند. حقیقت این است که بدون مدرک تحصیلی و تخصص کافی، روند مهاجرت بسیار مشکل و اغلب غیر ممکن خواهد شد. البته در این مورد گاهی استثناهایی نیز وجود دارد مثلا اگر مهاجر در یکی از رشته‌های هنری دارای سوابق بالا یا مهارت‌های فوق العاده باشد مدرک تحصیلی دیگر در اولویت قرار نخواهد گرفت.

‌تسلط به زبان دوم (زبان انگلیسی)

مهم نیست قصد مهاجرت به کدام کشور را دارید، لازم است زبان دوم و زبان مرسوم در مقصد را بلد باشید. اگر قصد مهاجرت دارید خیلی زود باید یادگیری زبان مقصد را شروع کنید.

اتکا به خود

افراد زیادی به دلیل داشتن آشنا و یا دوستانی در کشورهای دیگر علاقه مند به مهاجرت به آن کشور هستند و احساس می‌کنند با وجود آن‌ها روند مهاجرت‌شان بسیار سریعتر پیش خواهد رفت اما حقیقت چیز دیگری ست… وجود اقوام درجه یک در کشور مقصد امتیاز به حساب می‌آید و روند مهاجرت را آسان‌تر می‌کند؛ اما جالب است بدانید که پس از رسیدن به مقصد باید بتوانید خودتان بدون هیچ پشتوانه‌ای وکمکی تنها با اتکا به نیروی خود، زندگی‌تان را پیش ببرید. در کشورهای پیشرفته جهان هزینه زندگی بسیار بالاست و اغلب، زوج ها هر دو مشغول بکار هستند تا از پس هزینه‌های زندگی برآیند. بنابراین اقوام و آشنایان نمی‌توانند مخارج زندگی فرد مهاجر را تامین کنند و اگر هم این کار را انجام دهند سرانجام به این کار پایان می‌بخشند. پس اگر ایده‌ خاصی برای کسب درآمد در کشور مقصد ندارید، فکر مهاجرت هم نباشید.
‌‌

‌‌اصول مهاجرت به اوکراین

فقط راه‌های قانونی

هرگز به مهاجرت‌های غیر قانونی فکر نکنید، چون با این کار دیگر نه در وطن خود جایی خواهید داشت و نه در مقصد. معایب روش‌های غیر قانونی مهاجرت بسیار زیاد هستند مانند: عدم امنیت جانی و مالی، قانون شکنی، آینده‌ای تاریک و… تنها برتری این روش رسیدن به کشور مقصد است. این روزها برای ورود به کشورهای پیشرفته باید هدف والایی داشته باشید در غیر این صورت هرگز به زندگی ایده آل مورد نظرتان نخواهید رسید. پناهندگی هم جزء همین روش‌های غیر قانونی است و تنها برای یاری افرادی است که حقیقتا دچار مشکلی لا ینحل هستند و برای افرادی مناسب نیست که قصد دارند بدون هیچ بودجه، مهارت و تلاشی مهاجرت کنند.

‌استفاده از وکیل خوب

این موضوع که بدون وکیل هم می‌توان مهاجرت خوبی داشت، درست است اما در مورد همه صدق نمی‌کند. اگر پرونده مهاجرتی شما مشکل باشد ممکن است حتی اگر با مشاوره وکیل هم پیش بروید باز پیروز نشوید؛ پس از مشاوره با وکیل فرار نکنید و برای کمی صرفه جویی در هزینه‌ها نزد وکیل‌های خام و ناکارآمد نروید. پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدا مبلغی را هم برای وکلای مهاجرت در نظر بگیرید تا روند کارتان آسان‌تر شود زیرا برخی از پرونده‌های پیچیده مهاجرتی بدون مراجعه به وکیل هرگز راهی پیش نخواهند برد.

مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

از شرایط اولیه مهاجرت داشتن سن قانونی ۱۸ سال است و برای پسران علاوه بر این موضوع، قانون تمام کردن دوره سربازی نیز وجود دارد. افراد بسیاری قصد دارند که بدون داشتن کارت پایان خدمت مهاجرت کنند؛ باید قاطعانه بگوییم که وجود کارت پایان خدمت یک قانون اصلی است و راه‌های فرار از آن غیر قانونی محسوب می‌شود و تنها در شرایطی که مهاجر دارای وضعیت خاص باشد به او اجازه داده می‌شود بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کند. این تبصره اغلب مربوط به روش‌های تحصیلی می‌شود و به هیچ عنوان شامل همه نیست. پس سعی کنید در پروسه مهاجرت همیشه تابع قوانین باشید تا در آینده در روند رفت و آمدتان به وطن به مشکل برنخورید زیرا هر گونه اقدام غیر قانونی در این راستا حتما در آینده دردسر ساز خواهد شد.

فراموش نکردن اعضای خانواده

اگر قصد مهاجرت خانوادگی به اوکراین را دارید یعنی با همسر، فرزند یا پدر و مادرتان میخواهید سفر کنید باید بدانید که ویژگی‌های تک تک آن‌ها می‌تواند در بهبود شرایط و روند مهاجرتی شما تاثیر بگذارد پس همه شرایط خود و اعضای خانواده‌تان را در نظر بگیرید و با مشاور یا وکیل خود در این باره صحبت کنید.

شرایط مهاجرت به اوکراین

چگونه از راه درست به اوکراین مهاجرت کنیم؟

هر ساله تعداد زیادی از افراد تصمیم می‌گیرند محل زندگی خود را جابجا کنند و عده‌ای از این افراد کشورهای خارجی را به عنوان محل جدیدی برای زندگی خود بر می‌گزینند موضوع این نوشتار نیز انتخاب مسیر درست برای مهاجرت می‌باشد. کشور مقصد، مسیر درست مهاجرت، وکیل قابل اعتماد برای مهاجرت و امثال آن از جمله تصمیماتی است که در ابتدای مسیر، مهاجران باید مد نظر داشته باشند.

تعریف مهاجرت درست چیست؟

حال که قرار است در مورد مهاجرت درست و پایه صحبت کنیم باید تعریفی از مهاجرت درست ارائه دهیم. تعریفی که ما از مهاجرت داریم، هرگز به معنای ترک وطن برای همیشه نیست، بنابراین یکی از موضوعاتی که درست یا غلط بودن راه مهاجرت را نشان می‌دهد این است که آیا شما می‌توانید به وطن خود برگردید یا مانند پناهندگان حق برگشت به وطن را ندارید. بسیاری از ما در ایران خانواده و دلبستگی‌های بسیاری داریم، بنابراین مهم است که بتوانیم هر زمان که بخواهیم به دیدارشان بیاییم.

تاثیری که مهاجرت روی زندگی شخص و خانواده او می‌گذارد، می‌تواند معیار خوبی برای سنجش درست یا غلط بودن راه مهاجرت نشان دهد. اصولا شخصی که مهاجرت می‌کند، خواسته قلبی‌اش رسیدن به شرایط بهتر زندگی برای خود و خانواده‌اش است و شخص اصلا دوست ندارد شرایط زندگی‌اش از چیزی که هست بدتر شود.

اینجاست که مهاجرت درست یا غلط معنا پیدا می‌کند و می‌توان گفت مهاجرتی درست است که شرایط زندگی مهاجر را بهبود ببخشد و در غیر این صورت این مهاجرت غلط است. تجربه ما نشان داده است افرادی که برای مهاجرت اقدام می‌کنند اگر پله‌های پیش رو را درست بالا روند مهاجرت موفقیت آمیز خواهند داشت.

‌برای مهاجرت به اوکراین از کجا شروع کنیم؟

قدم اول در مهاجرت این است، که باورهای درستی در ذهن داشته باشید. خطرهای احتمالی مسیر را بشناسید، از اول برنامه ریزی کنید که اگر از مسیر انتخابی موفق به مهاجرت نشدید، چه راهی را به عنوان راه جایگزین در نظر بگیرید. برای انجام هر کار درستی از جمله مهاجرت درست باید با برنامه ریزی وارد شد. بنابراین اولین قدم در جهت مهاجرتی صحیح و پاسخ به این سوال که ” چگونه از راه درست مهاجرت کنیم؟”، داشتن یک برنامه دقیق است.

به عقیده ما اگر این برنامه را اجرا کنید نتیجه‌ای درست خواهید گرفت. برنامه درست و درست عمل کردن در واقع معادل است با نگرش و نگاه درست داشتن و قدم‌ها را در جای درست گذاشتن. بعضی از موضوعات بسیار تخصصی هستند و زمانی که شما قصد انتخاب راه درست را دارید، با پیچیدگی‌های زیادی روبرو می‌شوید. پس ابتدا باید منابع معتبری برای یافتن اطلاعات صحیح پیدا کنید.

‌به کدام کشور مهاجرت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مرحله‌های مهاجرت، انتخاب کشور مقصد است. برای انتخاب کشور، می‌توان معیارهای گوناگونی را در نظر گرفت و افراد معمولا با توجه به سلایق و امکانات خود، کشور مقصد را انتخاب می‌کنند. آب و هوا، فاصله تا ایران، زبان رسمی، موقعیت‌های شغلی، رفاه اجتماعی، بیمه درمانی و بازنشستگی، امنیت، فرهنگ جامعه، سطح مهاجر پذیری، قوانین اقامتی و بسیاری از عوامل دیگر در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت موثر هستند.

مزایای مهاجرت در اوکراین

منابع معتمد در زمینه مهاجرت به اوکراین کدامند؟

امروزه اینترنت منبع اصلی برای یافتن اطلاعات مورد نیاز است. زمانی که شما در اینترنت در مورد مهاجرت جستجو می‌کنید مطالب زیادی خواهید یافت که حجم زیادی از آن‌ها مناسب نیستند اینجاست که یافتن منبعی معتمد اهمیت پیدا می‌کند. متاسفانه افراد با رانت و پارتی بازی مجوزهایی مثل اعزام دانشجو کسب می‌نمایند و هیچ تخصصی هم در این زمینه ندارند، پس به چه کسانی میتوان برای گذر از پیچیدگی‌های تخصصی مهاجرت اعتماد کرد؟ یکی از معیارهای سنجش اعتبار افراد کارنامه کاری آن‌هاست.

چگونه وکیلی قابل اعتماد برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای طی مسیر مهاجرت از وکلای مهاجرت کمک بگیرند بنابراین اگر می‌پرسید که چگونه از راه درست مهاجرت کنیم، یکی از پاسخ‌ها این است که یک وکیل معتمد برگزینید، به دلیل خطرهایی که برای مهاجرت وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای مهاجرت انجام دهید، انتخاب یک وکیل معتمد و مجرب است که بتواند با ارائه پرونده‌ای قوی خطرهای احتمالی شما را کاهش دهد و در صورت عدم موفقیت نیز ضرر و زیان کمتری به شما وارد شود. شما برای مهاجرت راهی را انتخاب می‌کنید و قرار است در این مسیر گام به گام قدم بردارید و وکیل شما همسفر و راهنمای مسیر شما برای هر گام شما خواهد بود.

باید در انتخاب همسفر خود دقت کنید بسیار مهم است که همسفرتان صادق باشد، به اعتقاد ما وکیلی که از ابتدا اطمینان خاطر می‌دهد و بیان می‌کند که مهاجرت شما صد در صد با موفقت همراه است نمی‌تواند وکیل معتمدی باشد. وکیل شما باید همه ریسک‌ها، نقاط منفی و نقاط مثبت مسیر را به شما معرفی کند تا بتوانید تصمیم آ گاهانه بگیرید و با دیدی درست در مسیر مهاجرت قدم بردارید.

هزینه مهاجرت به اوکراین

بهترین مسیر مهاجرت به اوکراین کدام است؟

یک روش واحد برای همه افراد وجود ندارد در واقع مسیری که برای شما بهترین است ممکن است برای افراد دیگری مفید نباشد. بنابراین انتخاب بهترین مسیر برای مهاجرت درست، وابستگی تنگاتنگ به شرایط شخصی و خانوادگی افراد دارد و بهترین روش برای انتخاب آن، کسب اطلاع از معایب و مزیت‌های تمام روش‌های مهاجرت و سپس انتخاب بهترین روش برای خود می‌باشد.

بنابراین برای شروع مهاجرت سعی کنید حتما مشاور مناسبی داشته باشید و اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت افزایش دهید تا کلاهبرداران فرصت سوء استفاده از ناآگاهی شما را نداشته باشند. در زمینه مهاجرت نیز مانند هر شغل دیگری همیشه افراد سودجو و کلاهبردارانی وجود دارند که آماده سوء استفاده از ناآگاهی اشخاص هستند و این هم دلیل دیگری برای این است که با انجام تحقیقات و کسب اطلاعات پیش بروید.

‌خصوصیات افراد غیر قابل اعتماد

یکی از خصوصیات افراد غیر معتمد این است که به جای نشان دادن توانمندی‌های خود، از طریق خراب کردن رقبا و بدگویی از دیگران سعی می‌کنند مخاطب جذب کنند. مسیر مهاجرت مسیری ساده و هموار نیست و فشارهای روحی زیادی روی شما خواهد گذاشت، حال اگر در این موقعیت وکیل و همسفر شما نیز به جای خیرخواهی به شما خیانت کند، ادامه مسیر دشوار خواهد شد و شما متحمل ضررهای مادی و معنوی زیادی می‌شوید.

بنابراین در فضای کنونی که برخی مجوزها نیز بر اساس رانت و پارتی بازی داده شده است و برخی با پشتوانه ارتباطات خود از افراد سوء استفاده می‌کنند و عواقب جرایم خود را نمی‌بینند، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خودتان تحقیق کنید و از منابع مورد اعتماد اطلاعات مورد نیاز در زمینه مهاجرت را بدست آورید و خودتان وکیلی برای خودتان باشید.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ